Úřední doba?
Letošní rok probíhá ve znamení velkého objemu vydaných opatření, která se v mnoha ohledech dotkla i provozu našeho městského úřadu. V poslední době bylo například vydáno opatření, aby městské úřady omezily svoje úřední hodiny pro osobní styk s adresáty veřejné správy na dva dny v týdnu a maximálně pět hodin v jednom dni. Co jsou vlastně úřední hodiny a dny? Je to slovní spojení skloňované často v souvislosti s veřejnou správou, ale nikde není upraveno. Tedy v právním řádu rozhodně ne. Zákony České republiky nedefinují úřední dobu, rozhodně ne ve vztahu k obecním a městským úřadům. Našemu městskému úřadu (a díky za to mým kolegům) se podařilo toto slovní spojení úplně vymazat. U vstupu do radnice najdete provozní dobu, na webových stránkách rovněž. Ta kopíruje naši pevnou pracovní dobu, po kterou jsme tu pro vás. Každý den. Některé záležitosti ale nejde vyřídit na místě – musí se dále zpracovat, zapsat, předat, požádat o další stanovisko. A to je důvod, proč má mnoho úřadů úřední dobu. Ve zbylém čase žádosti klientů zpracovávají. My jsme zvolili jinou cestu, která je, dle našeho názoru, obzvláště v dnešní složité epidemiologické situaci, vhodnější. Jsme tu stále v naší pracovní době. Nevyřídíme vaši záležitost někdy třeba hned, ale přijmeme vás. Vyhnete se tak dlouhým frontám, když je úřad otevřený pouze v pondělí a ve středu, což jsou typické úřední dny. Naší snahou je, abyste nečekali. Může se ovšem stát, že úředníka nezastihnete, jsme také jen lidé – někdy onemocníme, někdy se musíme zúčastnit nějaké porady, semináře apod. Máme ovšem chuť být tu pro vás celý týden. Takto jsme vnímali náš úřad před epidemií covid-19, nyní o to více, neboť ve frontách samozřejmě nemůžeme zajistit dodržování bezpečné minimální dvoumetrové vzdálenosti. Úřední hodiny pro styk s veřejností jsme ale kvůli vládním opatřením museli omezit. Jsme zde však pro vás i mimo tyto stanovené úřední hodiny. Jen využívejte jiných komunikačních prostředků, než prostředky tváří v tváří – máme e-maily, máte telefony. Nově najdete na webových stránkách města i mobilní kontakty všech vedoucích zaměstnanců, takže nejste odkázáni na pevnou telefonní linku. K úředním hodinám už se vracet nebudeme. Doba pokročila. Výkon naší činnosti je službou pro vás. Dokonce jsme pro vás jedenkrát v měsíci v pondělí zajistili přítomnost zaměstnanců do 19.00 hodin, neboť si uvědomujeme, že i vy máte svá zaměstnání a často je vaše pracovní doba shodná s tou naší, a je těžké se k nám na úřad dostat. Pevně věřím, že budete s našimi službami a rozsahem provozní doby spokojeni. Pokud ano, dejte nám to vědět, pochvala je vždy potěšující. Jsme ovšem vděční i za případné připomínky nebo negativní zkušenosti, i těm jsme vždy otevření.
Zdroj článku Bučovické noviny, zveřejněno pod odkazem https://www.bucovice.cz/assets/File.ashx?id_org=1516&id_dokumenty=36224