Mnozí nadávají na úřady a úředníky. Jsem jednou z nich, takže občas i chápu, proč nadávají. Také se někdy špatně vyspím a nemám svůj den. Ne často tedy. Jestli ovšem chcete zažít velkou byrokracii, tak zkuste u Vodafonu zrušit telefonní číslo. Pak teprve zjistíte, že znalost práva je Vám opravdu k ničemu.
Proč ten pesimismus? Dne 10.10.2017 jsem započala se snahou zrušit telefonní číslo, které na mne převedl můj bývalý zaměstnavatel. Dnes je 08.12.2017 a číslo stále funguje. Začnu ale od začátku…
10.10. jsem vytočila Vodafone linku, kde se se mnou bez hesla bohužel nikdo nebavil. Tak jsem nažhavila všechny ostatní komunikační kanály a žádala o přidělení nějakého hesla, neb ho nemám (došlo k převodu ze zaměstnavatele). Po pár dnech se dozvídám, že musím zajít osobně na pobočku, kde ověří moji totožnost. Sednu do auta a jedu asi 20 km do nejbližší pobočky Vodafonu. Předkládám občanský průkaz a sdělují mi heslo, které prý už mám dávno, neboť převedené číslo automaticky přiřadili k jinému mému číslu, jehož jsem šťastnou majitelkou. Používá ho ale jiný rodinný příslušník na mé jméno kvůli nepřevoditelnosti tohoto tarifu na jinou osobu.
Oznamuji jasný (rozuměj srozumitelný, svobodný a prostý omylu) požadavek, tedy projev mé vůle, že chci zrušit toto telefonní číslo. Paní mi oznamuje, že zadává a že mne bude někdo kontaktovat. Říkám si, ať si kontaktuje. Číslo leží doma na stole v telefonním přístroji, který už ani neumím používat (k čemu jsou na něm ta tlačítka?).
Po 14 dnech si vzpomenu, že číslo stále funguje. Volám ve večerních hodinách na Vodafone linku. Paní hledá, hledá a hledá a skutečně! Nějaký můj požadavek našla! Zadává tedy nový (tehdy jsem ještě netušila, že skutečně nový) a kdy se číslo zruší, to netuší. Žádám o zavedení nulového tarifu. Hurá, alespoň něco se podařilo!
Po dalším týdnu číslo stále funguje. Volám opět, tentokráte pán. Jsem už značně nevrlá. Odvětí, že číslo bude do 6 dnů zrušeno. Po týdnu volám znovu. Paní mi říká, že musím vyčkat na zpětný hovor. Oznamuji ji, že telefon leží doma a že volám teď, tak ať to zkusí zrušit. Nemůže, protože to řeší specialista, který už ve 20:30 spinká. Rezignuji a volám v dopoledních hodinách. Paní mi oznamuje, že zadá požadavek a že mi bude volat specialista. Myslím, že zkoušek mé trpělivosti už bylo dost. Konečně se ozývá vyspaný specialista. Monotónní hlas mě přesvědčuje, proč je výhodné zůstat právě u nich. Už jsem vyčerpaná. Zařvu do telefonu, ať klikne na zrušit a bude mít ode mě klid. Asi klikl. Je 08.12.2017 a číslo stále zvoní 😊.
Jste-li zoufalí z úřadů, zkuste komunikovat s komunikačním gigantem ve věci zrušení čísla a budete možná ještě zoufalejší. A když už je zoufalá úřednice, to už je co říci!